FANDOM

Legacy of Kain: Defiance
Deftop
"Uwolnij swe wewnętrzne zło..."
Deweloper Crystal Dynamics
Wydawca Eidos Interactive
Dyrektor kreatywny Amy Hennig
Kompozytor Jim Hedges
Kurt Harland
Platformy PlayStation 2 (oryginalne wydanie)
Xbox
Microsoft Windows
Data wydania PlayStation 2 i Xbox:
• 11 listopada 2003 (NA)
• 6 lutego 2004 (EU)
Microsoft Windows:
• 17 grudnia 2003 (NA)
• 6 lutego 2004 (EU)
GOG.com
• 9 sierpnia 2012
Poprzednia gra Blood Omen 2 (2002)

"Mając wybór - władać skorumpowanym i upadającym imperium, lub wyzwać Los na kolejną, lepszą szansę, naprzeciw przeznaczeniu - co uczyniłby król?"
Kain

Legacy of Kain: Defiance to przygodowa gra akcji, piąta i, do tej pory, ostatnia część serii Legacy of Kain. Stworzona przez Crystal Dynamics (ze wsparciem Ritual Entertainment) i opublikowana przez Eidos Interactive, została pierwotnie wydana na PlayStation 2, i została później przeniesiona na system Microsoft Windows i Xboxa. Zdobywając głównie oceny mieszane i wysokie, gra została pochwalona za ostateczne odpowiedzenie na wiele pytań, postawionych przez całą serię, ale skrytykowana za powtarzającą rozgrywkę i dziwną kontrolę kamery. Została poprzedzona przez Blood Omen 2 i jest pierwszym tytułem zawierającym zarówno wampirzego lorda Kaina i jego porucznika przemienionego w Widmo, Raziela, jako grywalne postacie.

Defiance rozpoczyna się w miejscu, gdzie zakończył Soul Reaver 2, i ma miejsce w wynikającej z jego wydarzeń czwartej linii czasu. Po dokonaniu egzekucji Raziela, aby ten został wskrzeszony przez Boga Starożytnych podczas wydarzeń Legacy of Kain: Soul Reaver, Kain podróżuję w tył w czasie i jest ścigany przez Raziela poprzez przeszłość Nosgoth, odkrywając konspiracyjne wydarzenia, które doprowadziły do zagłady krainy, skorumpowanej na wieczność. Po ustaleniu swojej wolnej woli poprzez odmówienie zabicia Kaina, jak zostało to przepowiedziane, Raziel odkrywa, że Moebius Strażnik Czasu zmanipulował Kaina w rozpalenie ludobójczej wojny przeciwko Wampirom, dopóki nie został ostatnim ze swojego gatunku. Manipulując Razielem (który ma wolną wolę i dzięki temu jego decyzje i czyny nie mogą zostać przewidziane przez Moebiusa), Kain ma nadzieję na odwrócenie konsekwencji jego działań i przywrócenie Nosgoth do jej niegdysiejszej chwały.